lørdag 16. januar 2010

Mitt spørsmål til deg

Jeg har ett spørsmål: Hvorfor tror du mange av menneskene på jorden drømmer om å bli rik?

Her kommer min tolkning:
Jeg tror at vi mennesker lengter etter å ha det bra. Alle ønsker om å ha det bra. Selv ønsker jeg å eie penger, penger som jeg kan bruke til ting som jeg har lyst på. Vår gode Far i himmelen sier at i himmelen skal vi få alt det vi trenger, vi skal føle oss som rike, for vi har det beste i verden. Vi har glede og godhet, kjærlighet og alt det vi kan drømme om. Du og jeg er skapt i Guds bilde. Vi ligner ham. Han har rikdom, ikke ustrekkelig med penger, han har KJÆRLIGHET. Du føler kanskje i hverdagen at du ikke blir elsket nok, det kan jeg godt forstå. Slik er det med meg også. Derfor har vi en drøm om at vi skal ha masse penger, så vi ihvertfall kan kjøpe det vi har lyst på, for det blir vi jo glade for. Da tenker jeg, viser det man har betalt for, f.eks en bukse, hudpleie, ett hotellrom, en flyreise, kjærlighet? Det tror jeg ikke. Vi lenkter etter rikdom som kan gjøre at vi kan ha det bra, for alltid. Det finnes bare en veg til en slik rikdom, det er å elske Gud, og tro på hans sønn Jesus som døde for at DU en gang skal få oppleve fullstendig rikdom av kjærlighet.

Filipperne 4,4-7
4 Gled dere alltid i Herren! Igjen vil jeg si: Gled dere! 5 La alle mennesker få merke at dere er vennlige. Herren er nær! 6 Vær ikke bekymret for noe! Men legg alt dere har på hjertet, fram for Gud. Be og kall på ham med takk! 7 Og Guds fred, som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og tanker i Kristus Jesus.

Takk, det var alt jeg ville si. Ønsker deg en dag fyllt med mening. Gud elsker deg, selv om at du ikke elsker han!

- Marie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar