fredag 1. januar 2010

Dagen etter totusenogni og litt totusenogni

I dag skal jeg bare slappe av og pakke til jeg skal dra tilbake til Sygna. I morgen skal jeg til Elisabet, det blir digg. Skal få tak i Marianne å prøve å få til at vi møtes i byen før bussen min går videre til Elisabet. På søndag reiser jeg til Ålesund å treffer Hanna Kristin. Elisabet er selvfølgelig med. På mandags morgen eller noe reiser jeg og personen som har et navn som begynner på bokstaven E, nedover mot Sogn og Fjordane. Altid digg å reise med buss når man har noen kule folk ved sin side. Ingrid Marie foresten har vært så utrolig snill å skaffet ungdomskort for meg i det fylket som er nevnt tidligere i dette innlegget. Har aldri hatt muligheten til å kjøpe meg ett selv, liksom, den plassen jeg lever livet er Balestrand liksom, der har de helt ærlig ingen ting, men jeg har blitt vant med det. Koslig liten plass, bare kjipt at det er så lite muligheter der, eller hva jeg skal si.

Jeg var litt lenge oppe i går. For det første så var jo dagen i går den siste i 2009, og det feires jo. Jeg var hjemme med min familie, mamma og mine to brødre. Pappa var i nordsjøen.. Men det som er, er at etter at jeg returnerte fra snøkaoset fra 23.30 til 00.45 i går, så fikk jeg en telefon noen minutter senere. Elisabet den kule, ringte. Vi ble sittende å snakke om seriøse og useriøse ting i om lag (som det heter på nynorsk) tre timer. Herligdigg det var. Sluttet å snakke ca 04.00. Problem, problem oppstår så: Jeg skulle bare låne dataen med min bror for å skrive noe greier på statusen min på facebook, så ble jeg sittende vet du, til klokken kvart på seks. Så nå er jeg trøtt. Stod opp for 40 minutter siden eller noe, men det er fint vær ute da. Så det gjør ingenting liksom. Jeg er ihvertfall glad for at det var snø i går. Det var sant ja, det var litt skummelt i går faktisk. Det kom styggfine fyrverkeri ting mot oss, min mor ble truffet i låret, men hun overlevde og har bare ett merke, mens jeg derimot måtte dra til legen pga. smertene i leggen. Et stort brannsår og greier. Neida, men jeg ble truffet litt senere av en ting fra himmelen. Det føltes som om at noen kastet en stein på meg. Skadene var små og jeg skal i fremtiden (i dag en gang) få start på smoothie maskinen mamma og pappa fikk av meg til jul. Haha, jeg lurte mamma. Min mor og jeg var på senvakt på julaften, dagen i forvegen hadde hun tippet rett hva hun skulle få av meg. Hun trodde smuth'n eller en brødrister, men hadde mest troen på det hun skulle få. Så da rett før vi dro på jobb, latet jeg som at jeg forsnakket meg og sa at hun skulle få en vannkoker, hun gikk rett på'n. Pappa hadde ingen anelse, så han gadda jeg ikke å kødde med en gang. Ting og andre ting er jo fint her i verden. Nå er jeg sulten tror jeg. Haha, jeg har i det siste begynt å gått med en lue jeg hadde fra barndommen av, og jeg som ikke liker luer en gang, nå går jeg med den inne, nesten alle minuttene av tiden jeg er våken, brukes den. Hvordan blir totusenogti mon tro?

- Marie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar